søndag den 24. december 2017

Patent tørklæde/halsedisse

Glædelig jul

Det er på tide at vise nogle af de ting frem, som jeg har arbejdet på i 3 måneder.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kalde mit projekt på dansk. Det er et halsrør/halsedisse med en trekant foran som et tørklæde. Det første stykke er strikket rundt og derefter er der strikket frem og tilbage.

Opskriften har jeg fundet på Ravelry. Opskriften er på engelsk og hedder Brioche bandana cowl.

Jeg har slået 24 flere masker op og strikket ca. 4 lyse ekstra pinde i højden.

Forsiden:



Bagsiden:



Opskrift: Brioche Bandana Cowl af  Lavanya Patricella  
Garn: Katia Basic Merino. 50 g = 120 m. 52 % uld og 48 % akryl
Pind: 4,00 mm
Forbrug:  137 g
Størrelse: One size voksen
Bemærkninger:  Den mørke er farve 14. Den lyse er farve 12v. Den er strikket i 2 farvet patent.

Min mor har fået den i adventsgave idag. Håber hun bliver glad for den.

Håber I alle får en skøn dag/aften sammen med jeres familie eller venner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry