fredag den 28. juli 2017

Strømper

Endelig er strømperne til yngste blevet færdige.

Det har taget flere år. Jeg fik slået op og strikket næsten et helt par for længe siden. Der manglede kun få cm på skaftet. Jeg var bare ikke tilfreds med tåen eller hælen så de blev pillet op efter at have ligget i skammekrogen meget længe.

Jeg fik startet igen. Denne gang med en anden og bredere tå. Som tidligere strikker jeg begge strømper på en gang fra tåen og op på 2 rundpinde.

Jeg læste et sted at når man strikker den vej er det godt at fylde et par ekstra pinde på hælen, så det gjorde jeg. Resultatet var at strømperne blev for stramme over vristen og der kom hul ved toppen af hælen. Jeg var halvt oppe på skaftet før jeg opdagede dette. Derfor blev der endnu engang pillet op denne gang kun ned til hælen.

Det er en lettelse at de nu er færdige og jeg kan komme igang med nogle mere spændende strømper.

Jeg har mistet garnets label. Jeg tror det er zauerball. Mønstret er fra bogen To på én pind af Lene Randorff. Opskriften hedder strømper med snoning.



Fakta:
Opskrift: Strømer med snoning af Lene Randorff
Garn: Strømpegarn (måske zauerball)
Pind: 3,00 mm Ribben er strikket på pind 2,50 mm
Størrelse: 40-41
Forbrug: 60 g
Bemærkninger: Jeg har lukket af med elastisk aflukning som jeg har fundet på Bente Geils Youtube kanal.



1 kommentar:

  1. Ihhh hvor er det smukt håndarbejde. Har ikke selv prøvet at strikke to strømper på en gang, men tror da det er et forsøg værd :)
    God weekend

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry