lørdag den 17. juni 2017

Gummistøvle sokker

Den store har bedt om at få et par sokker til at bruge i gummistøvlerne.

De skulle være så lange i skaftet at de ikke kan falde af inde i støvlen.

Jeg har ingen opskrift. Som med de tidligere strømper har jeg strikket begge sokker på en gang.

Pindestørrelse har jeg valgt ud fra garnet. Jeg google mig frem til et cirka maskeantal. Tror jeg har 44 masker på foden. På skaftet har jeg placeret nogle tilfældige udtagninger, så skaftet passer til benene.

Den store har løbende prøvet sokkerne så vi har været sikre på længde og bredde på skaftet.

Ribben er 2 ret og 2 vrang.




Opskrift: Ingen
Garn: Mor Aase Raggegarn
Pind: 3,50 mm til strømpen og pind 3 til ribben
Forbrug: 146 g
Størrelse: ca. skostørrelse 40 med langt skaft  
Bemærkninger: 

1 kommentar:

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry