tirsdag den 16. maj 2017

Strømper

Det er ikke mange par strømper jeg har strikket. Jeg har slået op til mange. De fleste er også blevet pillet op igen. Der var hele tiden noget jeg ikke var tilfreds med.

Nu tror jeg endelig det er lykkes mig at få strikket et par strømper jeg er tilfreds med.

Jeg har strikket fra tåen og op. Der er strikket 2 på en gang og på 2 rundpinde.

Jeg har brugt en engelsk opskrift, men med nogle ændringer. Jeg har slået op som jeg lærte på et kursus i foråret. Jeg ved ikke hvad metoden hedder. Derudover har jeg brugt en Fish lips kiss hæl.


Opskrift: Mina´s Vanilla Sock
Garn: Arwetta Classic 80 % Superwash merino uld og 20 % nylon
Pind: 2 rundpinde 2,5
Forbrug: 61 g
Størrelse: passer til skostørrelse 39 
Bemærkninger: Jeg har lavet en anden tå og en anden måde at slå op på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry