søndag den 9. oktober 2016

Neverkont til halsen

Jeg har strikket et rør til halsen i neverkont.
En teknik jeg lærte på kursus i foråret.

Den er strikket på rundpind og istedet for hele tiden at vende har jeg strikket baglæns.
Min vrang bliver næsten pænere, når jeg strikker baglæns end når jeg strikker almindelig vrang.

Planen var iflg. opskriften at strikke med 5 farver. Der skulle skiftes farve ved hver ny runde. Men jeg havde ikke garn nok til ribkant, trekanter og første runde i et nøgle. Jeg har ikke tjekket strikkefastheden. Det gider jeg ikke på sådan et projekt, så det kan være derfor jeg ikke havde garn nok. Det kan også være fordi jeg har strikket i et andet end det originale garn. Pyt

Planen ændrede sig derfor til strik et nøgle færdigt og så skift farve.

Garnet blev købt i sommers, mens vi holdt ferie.




Opskrift:  Au Naturel af Jennifer Callahan - gratis opskrift på Ravelry
Garn: Cottonwool 5 fra Gepard
Pind: 4,00 mm til rib og 5,00 til resten
Størrelse:  26 cm høj og 86 cm rundt
Forbrug: 158 g


Bemærkninger: Jeg har købt mere garn og vil strikke en mere, med farveskift de steder hvor jeg vil have det.


De næste projekter jeg skal lave er hemmeligheder. Derfor kan der godt blive lidt stille den næste tid.
Når hemmelighederne ikke er hemmelige mere skal de nok komme frem her.

1 kommentar:

  1. Wauw, det er flot! Jeg kunne strikke en gang, men eftersom jeg strandede lidt på det dér med at følge en opskrift, så kan det godt have lidt lange udsigter med at komme videre. Men totalt flot rør!

    SvarSlet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry