lørdag den 4. juni 2016

En dejlig dag

Det har været en dejlig dag.

Den har været varm, lang og ind i mellem sjov. Der har været masser af inspiration og meget snak.

Vi var 9 piger i alderen 40+ til 80+ som havde slået os sammen og lejet en minibus.
En meldte sig frivilligt som chauffør.

Sammen drog vi til Tønder og Kniple festivalen.

I Tønder havde alle frit slag til at se og opleve lige det vi hver i sær havde lyst til.

Jeg fik set messehallerne og købt lidt ind. Jeg havde hjemmefra besluttet i hvilke retninger mine indkøb skulle gå i.

Til en sådan tur hører også en tur i Det Gamle Apotek. Jeg elsker at kigge på nisser i shorts og T-shirt.
Jeg var også en tur i Drøhses Hus. En museum som har mange kniplinger udstillet.

Inden turen gik tilbage til Sjælland spiste vi sammen i Løgumkloster.

Kniplings festivalen i Tønder afholdes hver 3. år. Næste gang er i 2019. 



3 kommentarer:

  1. Det lyder som en helt fantastisk dag! :-)

    SvarSlet
  2. Spændende at høre om dine oplevelser. Der var nok reklame for festivalen i vores vestjyske medier, men følte ikke at det vakte min interesse. Men kan godt se ideen i en kombineret tur, hvor man også oplever Tønders seværdigheder. Og jeg har faktisk aldrig været i Tønder - til skam...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tønder er en skøn by også når der ikke er kniplings festival. Der er mange skønne gamle huse at kigge på inde midt i byen.

      Slet

13. december

 Lys Opskriften er Needle Tree nr. 7 af Frankie Brown. Findes gratis på Ravelry